کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9321 | مشاهده و دانلود: 749233856 | آخرین بروزرسانی: 1403/05/02 | اعضاء: 317839 | نظرات: 37945
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
🖤ایام شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا دلیل صدای عجیب و غریب مودم‌های دایال آپ را می‌دانید؟

صداهای خاص همواره می‌توانند یادآور گذشته ما باشند. صداهایی مانند بالا آمدن ویندوز ۹۵، زنگ گوشی‌های نوکیا، برفک تلویزیون، صداهای شنیده شده از فیلم‌های VHS و یا حتی صدایی که در هنگام خروج سی‌دی از سی‌دی رام  شنیده می‌شود، همگی می‌توانند حسی خاص را در ما برانگیزند.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فارنت؛ یکی از این صداها که به نظر می‌رسد متولدین دهه شصت رابطه بیشتری با آن داشته باشند، صدایی است که موقع اتصال به اینترنت دایل آپ از مودم می‌شنیدیم.

internal_dialup_modemصدایی که می‌توانست در انتها با پیغامی مبنی بر اتمام حساب اینترنتی ما و یا شور و شعف حاصل از برقراری ارتباط از طریق مودم‌های ۵۶ کیلوبایتی همراه باشد. زمانی که تصور می‌کردیم با همین اینترنت می‌توانیم به راحتی به همه اطلاعات موجود در اینترنت دسترسی داشته باشیم. اما به راستی این صدا چه معنا و مفهومی دارد؟ به عقیده بسیاری، این صدا همان اطلاعات مبادله شده است و چیزی جز آن نیست.

در پاسخ به این سوال بد نیست در دیاگرامی، مفهوم جز به جز این صدای تولید شده را مشاهده کنید. قسمت اول صدا فرایند شماره‌گیری را نشان می‌دهد. قسمت دوم، میزان سرعتی که مودم می‌تواند به تبادل اطلاعات بپردازد را مشخص می‌کند. قسمت سوم پارامترهایی مانند تعداد بیت اطلاعات، بیت توقف و توازن آن‌ها را نشان می‌دهد. به ترتیب صداهای بعدی، نرخ انتقال اطلاعات، تنظیم مودم برای برقراری ارتباطات همزمان، کامل شدن برقراری ارتباط و حاصل کار را بیان می‌کنند.

modemdialupsound_615

خطوط تلفن تنها محدوده‌های کوچک فرکانسی که مکالمات انسان در آن شکل می‌گیرد یعنی ۳۰۰ تا ۳۳۰۰ هرتز را جابجا می‌کند. مودم‌ها با استفاده از محدودیت‌ها سعی در ایجاد امواج صوتی می‌کنند تا بتوانند از طریق خطوط تلفن، اطلاعات را جابجا کنند و صدایی که می‌شنوید در واقع تکنولوژی قرن بیستم است که از طریق شبکه‌های قرن ۱۹ در حال جابجایی است و این صدا در واقع محصول شبکه‌ای است که برای ارسال صدای تولید شده از عضلات حنجره شما طراحی شده اما هم اکنون از آن برای انتقال اطلاعات ۰ و ۱ استفاده می‌شود.

فرکانس‌های تولیدی از صدای مودم، اطلاعات بیشتری در این خصوص می‌دهند. برای مثال قسمتی از این صدای تولیدی، مشخص کننده حد نهایی سرعت انتقال اطلاعات است. بسته به سرعت مودم، صدای تولیدی، متفاوت خواهد بود. از نگاهی دیگر می‌توان گفت این صدا، صدای دنیای دیجیتال است که توسط دنیای آنالوگ محدود شده است.


نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 17866 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: farnet.ir تاریخ خبر: 1392/08/26 تعداد مشاهده: 2568
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

مهدی امیری 1393/03/18 19:05
حالا 1370 را نمی شه دهه ی شصتی درنظر گرفت!
ما هم دل داریم!lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
محمد اراکی 1392/08/27 03:19
عجب جمله نابی!
این صدا، صدای دنیای دیجیتال است که توسط دنیای آنالوگ محدود شده است.
علی 1392/08/26 22:13
این نوستالژی رو فقط بچه های دهه شصتی می فهمنو بس....
دم همه بچه های دهه شصتی گرم
kk 1392/08/26 20:41
سرعت اینترنت دیال آپ 56 کیلوبیت هست نه بایت
حمید 1392/08/26 13:27
این روز ها از مودم های دایلاپ در خیلی از شرکت ها و سازمان ها برای ارسال و دریافت فکس با کیفیت بالاتر و بدون اصراف کاغذ استفاده می شه . حتی برای انسرینگ ماشین ها یا سیستم های هوشمند تر نیز از آنها استفاده می شه .

استفاده دیگری که می شه گفت در آژانس ها و رستوران ها و تهیه ی غذا ها به عنوان کالر آی دی هست .

پس درسته که دیگه از این مودم ها برای اتصال به اینترنت استفاده نمی شه اما هنوز خیلی کاربرد دارن ...
محمد 1392/08/26 13:04
سلام.
دوست گلم اینو بدون همیشه همه چیز ارزش پرداختن رو داره بهش.شاید یه چیزی از توش در بیاد و منتهی به یک چیز خیلی مهمتر بشه.
شک نکن.lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
علی 1392/08/26 11:56
دوست عزیز این رو یک نوستالوژی و یادگاری در نظر بگیر
عالی بود
رضا 1392/08/26 10:52
نوستالوژی !

«صدایی که می‌توانست در انتها با پیغامی مبنی بر اتمام حساب اینترنتی ما و یا شور و شعف حاصل از برقراری ارتباط از طریق مودم‌های ۵۶ کیلوبایتی همراه باشد. زمانی که تصور می‌کردیم با همین اینترنت می‌توانیم به راحتی به همه اطلاعات موجود در اینترنت دسترسی داشته باشیم. »
ناشناس 1392/08/26 09:54
خدا خیرت بده آخه دیگه این موضوع ارزش پرداختن داره مودم دیال آپ کجا گیر میاد / بهتر نیست که دیگه این مسائل بسیار قدیمی رو منعکس نکنید ؟